Z počátků SiBra Motorsport...

 

          Na počátku tohohle projektu stála vlastně docela slušná recese. Už ani nevím jak mě (Sikiho) a Brábu napadlo vyrazit na sraz škodovek...... jasně já měl luxusní rodinnou Škodu 120GLS (pracovně EVO I), kterou odložil můj táta. Ale na druhou stranu vlastnictví tohohle auta byla spíš klasická z nouze ctnost. Na nic lepšího prostě nebylo, sice měla najeto nějakých 350-400 tisíc km, ale hlavně že jela, ne??? Brába ten v té době neměl se škodovkama nic společného, protože zrovna sedlal ne zrovna nejnovější Mazdu 323F. Každopádně nás napadlo vyrazit se podívat na sraz Škodateamu do Běšin u Klatov. To bylo na jaře 2006.....

 

                     Samozřejmě jako na potvoru si stodváca po dobu konání srazu postavila hlavu a odmítla fungovat, takže přišel na řadu plán „B“. Vypůjčil jsem si od dědy jeho Škodu 110L, sice rok výroby 1976, ale se svými 70 tisíci kilometry na tachometru v podstatě zánovní auto :-). Neřešil jsem že se s ní chystám urazit za víkend větší vzdálenost, než najezdila za poslední rok a vyrazil z Mostu směr Běšiny. Kdo čeká nějakou veselou historku toho asi zklamu, ale cesta proběhla až na pár drobností bez potíží ;-) No a v Běšinách to celý začalo. Když jsme tak s Brábou sledovali tu spoustu škodovek s různým rozsahem úprav jak se statečně míhá po eRZetách závodu O pohár Škodateamu, tak nám to bylo hned jasný: Když to můžou jezdit oni proč ne my! A na podzim jedem!!!

 

          .....no a taky že jo. Opětovně uschopněná 120GLS už delší dobu poháněná hyperzávodním motorem z Favorita (původní motor byl po cca 400 tis. km už zralý na GO, prostě aušus, nic to nevydrží) prošla důkladnou a odbornou závodní úpravou......:-D Přední náprava dostala čtyřpístkové brzdy z Rapida a v rámci snížení podvozku taky sportovní kratší pružiny značky „flexa tunning“. Vysoce kvalitní protektory OR34 165/80 byly nahrazeny celoročními pneumatikami Pirelli o rozměru 175/65 R14 obutých na závodních plechových discích z dědovo Š110L.....nutno dodat že pneumatiky jsem znárodnil tátovi, který je dostal na svoje Berlingo a celkem překvapivě se nebránil dost tvrdě aby je přede mnou zachránil. Fakt je, že jsem je při závodě ani nezničil.... moc. A nejdůležitější zbraň, která nám měla zaručit úspěch v závodě a nehynoucí slávu, jsme mazaně odkryli až v kempu v Běšinách.......polepy SiBra Motorsport!!! A bylo to, objevila se nová hvězda na závodním nebi. :-P  I když to celé byla opravdu hlavně recese nakonec samotný závod překvapivě až takový propadák nebyl......

         

          No a když už jsme to dojeli poprvé tak v tom pořád pokračujeme. SiBra Motorsport se postupně rozrostl na čtyři posádky a přišly i první úspěchy: 3. místo Romana (Reymond) ve skupině N2 na Škodateamu Jaro 2007, moje 4. místo ve skupině N1 na Podzimu 2007..... Už to není až taková recese, ale spíš takový svezení pro zábavu a možnost si v klidu zajezdit na tratích RZ......no dobře a samozřejmě se taky přidává trocha soutěživého ducha a chuti být lepší a rychlejší než ostatní. Ale to k tomu asi patří..... ;-)

         A aby nepřišel nazmar prapůvodní účel SiBra Motorsportu – recese, tak jsme přibrali jako přidružený tým TCT – Turtle Color Team s jejich drsnou stodvácou koroze – tuning. Už jenom při pohledu na jejich speciál ozdobený drsnými válečnými barvami se musí každému soupeři rozklepat kolena. :-)) No a časem nám přišlo, že svezení v Běšinách je sice fajn, ale přece jen je to jenom dvakrát do roka, takže jsme začali pátrat po jiných akcích, kterých bychom se mohli zúčastňovat......  Celkem logicky došlo na pár tuning srazů, hlavně těch kde se pořádají sprinty, protože SiBra Motorsport to jsou hlavně závody, ne? Další akce obohacené sporadickou účastí některých našich členů byly některé podniky seriálu amatérských závodů Car Winter Cup. Samozřejmě vzhledem k poměrně nízkému stupni úprav našich aut jsou akce mimo škodovkářskou komunitu spíš souboj Davida s Goliášem, protože v kategorii do 1400ccm nemáme (zatím) šanci na  nějaká lepší umístění. Ale přece jenom je to jenom zábava a není důležité vyhrát, ale zúčastnit se (a v případě, že jedete ve škodovce taky.......přežít) ;-) To by bylo asi tak všechno co se zatím dá říct o krátké historii SiBra Motorsport. Ostatní aktuálnější informace, fotky a videa budou průběžně doplňovány do kategoriích k tomu určených......

 

 

Lukáš „Siki“ Sýkora

                                                                                                                  (ředitel)

Komentáře