SiBra na závodě ze seriálu CWC...

   SiBra motorsport se po dlouhé době byl podívat na akci, kterou pořádá AMK Malá Skála. Tento konkrétní závod se uskutečnil za studeného počasí na výročí sametové revoluce, 17. 11. 2007.

 

Co je vlastně CWC?

   Když přetlumočíme slova, která se píší na domovském webu CWC - www.cwc.cz, tak jde především o školu smyku formou závodů, kde se jezdci pokouší zdolat připravené tratě v nejlepších časech. Závody jsou samozřejmě profesionálně zajištěny s ohledem na maximální zábavu při maximálním bezpečí jak pro posádky, tak pro diváky.

 

Jak to probíhalo?

 

   Ráno zhruba od půl sedmé jsme se všichni pomalu sjížděli na letištní plochu v Hoškovicích nedaleko Mnichova Hradiště. V tu dobu začínala technická přejímka, která trvala zhruba do osmé hodiny. Cílem technické přejímky je samozřejmě kontrola závodních strojů, zda vyhovují předepsaným normám, zároveň se kontroluje i povinná výbava, kterou samozřejmě zahrnují i přilby na hlavy jezdců i spolujezdců. Po technické přejímce, kde mimo jiné posádky dostanou startovní čísla, která je třeba viditelně připevnit na vozy, následuje krátká rozprava s jezdci, kde jsou posádky seznámeny s harmonogramem závodu, posádky jsou například upozorněny na případná úskalí tratě a upozorněny na zásady slušného chování na trati i mimo ni.

 

   Po technické přejímce a rozpravě s jezdci mají posádky cca půlhodinky na prohlídku tratě. Prohlídka probíhá formou nájezdů na trať, kde si posádka "okoukne" vytyčenou trasu, povrch a připravené technické pasáže tak, aby je mohla co nejrychleji a nejbezpečněji projet s co nejlepšími výsledky. Pak už jen posádky připravují svá vozidla, případně vyměňují ještě pneumatiky podle zjištěných podmínek na trati.

 

   V deset hodin startuje první posádka na měřenou tréninkovou jízdu. Pořadí, v jakém posádky startují, je dáno při ranní rozpravě s jezdci a tak každá posádka ví, kdy se připravit ke startu. Začíná se nejslabšími vozy ve třídě "A". Mohlo by se zdát, že vozy s obsahem do 1400ccm nebudou divácky tolik zajímavé, jako například vozy, jejichž výkony se blíží téměř výkonům profesionálních závodních strojů, ale opak je pravdou. S dravostí, se kterou posádky ze startu doslova vystřelovaly, rozhodně nenechaly diváky mrznout nudou. V této skupině se objevovaly vozy, na které jsme zvyklí z běžného denního provozu - například škoda felicia, či favorit, občas se tu objevovali stroje jako například peugeot 1007, který na startovní listině překvapil nejednoho čtenáře. K našemu uspokojení a úsměvu na tváři nás ale ohromily i vozy staršího data výroby, především pak vozy Škoda 1000 až škoda 120/130, kteroužto skupinu zastoupil i náš vůz řízený Sikim. Některé posádky měly své stroje řádně upravené k podáni nejlepších výsledků, některé posádky vyráželi do boje s naprosto sériovými vozy, se kterými ještě ten večer jely například na večeři k babičce.

 

    Po té, co se odjely měřené tréninky, kde po skupině "A" do 1400ccm startovaly posádky ve skupinách "B" do 2000ccm a skupině "C" nad 2000ccm, se na start řadili stroje k odstartování první ostré jízdy.

 

   Při první ostré jízdě nám trať začínala trošku odtávat, což pro diváky bylo malým zklamáním, naopak pro posádky to byl impuls k ostřejší jízdě, čímž divákům vynahradily zábavnou podívanou. I Siki v tomto kole lehce přitvrdil a tak se stalo, že v tomto kole byl rychlejší než například Audi S4 s obsahem 2200ccm a jeho časy byly srovnatelné i s některými vozy skupiny o řád vyšší.

 

   Po skončení první měřené jízdy byla asi hodinová přestávka, kde si jezdci předávali první dojmy a zkušenosti z tratě. Někteří si krátili čas teplou klobáskou či sekanou, nezávodící se zahřívali horkým svařáčkem při úšklebných pohledech na kost zrmzlých posádek například při vyměňování pneumatik na odpolední pokračování.

 

   Po přestávce, kdy ani já jsem nevydržel o hladu a žízni, tudíž jsem je musel zahnat, se začala startovat odpolední část, která zahrnovala ještě dvě měřená kola.

 

   Zbytky sněhové pokrývky pod zahřátými koly vozů pomalu ale jistě odtávaly, trať začínala být už jen spíše mokrá a tak posádky mohly opět přitvrdit. Skupina "nejslabši" kategorie "A" opět nezklamala a ukázala, jak dravá jízda může v rukou zručných jezdců fungovat i s nižšími výkony strojů. Samozřejmě na sebe upozornily i posádky nejsilnější skupiny, kde diváci měli možnost se podívat na Mitsubishi Lancer EVO nebo Subaru Impreza různých evolučních stupňů, nebo i klasiky jako Lancia Delta Integrale nebo Volvo 480, které jelo ve střední skupině "B".

 

   Minuty ubíhaly, téměř každou z nich startoval další stroj a co jednou začalo, muselo zákonitě skončit. Zhruba kolem třetí odpolední bylo odježděno, z jezdců opadaly nervy a bavili se mezi sebou o zážitcích z tratě. Mohlo se pomalu balit domů. Den pro některé posádky přinesl samozřejmě i některá zklamání v podobě drobných oděrků na vozech při nezvládnutí některých průjezdů, ale vcelku se naštěstí nic vážného nestalo. Náš kůň Siki sice nedojel na vedoucích pozicích, ale je jasné, že to přineslo nemálo zkušeností nejen do dalších závodů, ale i do běžného provozu. Vždyť o tom tyto závody jsou - škola smyku formou měřených rychlostních zkoušek. Ke každým závodům ale patří i výsledky, které je samozřejmě možné zhlédnout přímo na stránkách CWC na tomto odkaze.,

 

A co říci - napsat závěrem?

 

   Především bych chtěl poděkovat pořadatelům za umožnění tohoto druhu zábavy. Myslím, že na volný sobotní den, je to zajímavý program nejen pro jezdce, ale i diváky. Možná bylo trošku horší počasí, ale jak se říká, nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř a za sebe můžu říct, že se to určitě vyplatí.

 

   Všechny posádky se již těší na další pokračování seriálu a s nimi i tým

SiBra Motorsport

Braba

Komentáře

 

ZPĚT

Fotogalerie Sikiho jízdy

Videogalerie