SiBra na závodě ze seriálu CWC... SiBra motorsport se po dlouhé době byl podívat na akci, kterou pořádá AMK Malá Skála. Tento konkrétní závod se uskutečnil za studeného počasí na výročí sametové revoluce, 17. 11. 2007.
Co je vlastně CWC? Když přetlumočíme slova, která se píší na domovském webu CWC - www.cwc.cz, tak jde především o školu smyku formou závodů, kde se jezdci pokouší zdolat připravené tratě v nejlepších časech. Závody jsou samozřejmě profesionálně zajištěny s ohledem na maximální zábavu při maximálním bezpečí jak pro posádky, tak pro diváky.
Jak to probíhalo?
Ráno zhruba od půl sedmé jsme se všichni pomalu sjížděli na letištní plochu v Hoškovicích nedaleko Mnichova Hradiště. V tu dobu začínala technická přejímka, která trvala zhruba do osmé hodiny. Cílem technické přejímky je samozřejmě kontrola závodních strojů, zda vyhovují předepsaným normám, zároveň se kontroluje i povinná výbava, kterou samozřejmě zahrnují i přilby na hlavy jezdců i spolujezdců. Po technické přejímce, kde mimo jiné posádky dostanou startovní čísla, která je třeba viditelně připevnit na vozy, následuje krátká rozprava s jezdci, kde jsou posádky seznámeny s harmonogramem závodu, posádky jsou například upozorněny na případná úskalí tratě a upozorněny na zásady slušného chování na trati i mimo ni.
Po technické
přejímce a rozpravě s jezdci mají posádky cca půlhodinky na prohlídku
tratě. Prohlídka pro
V deset
hodin startuje první posádka na měřenou tréninkovou jízdu. Pořadí, v jakém
posádky startují, je dáno při ranní rozpravě s jezdci a tak každá posádka
ví, kdy se připravit ke startu. Začíná se nejslabšími vozy ve třídě "A".
Mohlo by se zdát, že vozy s obsahem do 1400ccm nebudou divácky tolik
zajímavé, jako například vozy, jejichž výkony se blíží téměř výkonům
profesionálních závodních strojů, ale opak je pravdou. S dravostí, se
kterou posádky ze startu doslova vystřelovaly, rozhodně nenechaly diváky
mrznout nudou. V této skupině se objevovaly vozy, na které jsme zv
Po té, co se odjely měřené tréninky, kde po skupině "A" do 1400ccm startovaly posádky ve skupinách "B" do 2000ccm a skupině "C" nad 2000ccm, se na start řadili stroje k odstartování první ostré jízdy.
Při první ostré jízdě nám trať
začínala trošku odtávat, což pro diváky bylo malým zklamáním, naopak pro
posádky
Po skončení první měřené jízdy byla asi hodinová přestávka, kde si jezdci předávali první dojmy a zkušenosti z tratě. Někteří si krátili čas teplou klobáskou či sekanou, nezávodící se zahřívali horkým svařáčkem při úšklebných pohledech na kost zrmzlých posádek například při vyměňování pneumatik na odpolední pokračování.
Po přestávce, kdy ani já jsem nevydržel o hladu a žízni, tudíž jsem je musel zahnat, se začala startovat odpolední část, která zahrnovala ještě dvě měřená kola.
Zbytky sněhové pokrývky pod zahřátými koly vozů pomalu ale jistě odtávaly,
trať začínala být už jen spíše mokrá a tak posádky mohly opět
přitvrdit. Skupina "nejslabši" kategorie "A" opět nezklamala a ukázala,
jak dravá jízda může v rukou zručných jezdců fungovat i s nižšími výkony
strojů. Samozřejmě na sebe upozornily i posádky nejsilnější skupiny, kde
diváci měli m
Minuty ubíhaly, téměř každou z nich startoval další stroj a co jednou začalo, muselo zákonitě skončit. Zhruba kolem třetí odpolední bylo odježděno, z jezdců opadaly nervy a bavili se mezi sebou o zážitcích z tratě. Mohlo se pomalu balit domů. Den pro některé posádky přinesl samozřejmě i některá zklamání v podobě drobných oděrků na vozech při nezvládnutí některých průjezdů, ale vcelku se naštěstí nic vážného nestalo. Náš kůň Siki sice nedojel na vedoucích pozicích, ale je jasné, že to přineslo nemálo zkušeností nejen do dalších závodů, ale i do běžného provozu. Vždyť o tom tyto závody jsou - škola smyku formou měřených rychlostních zkoušek. Ke každým závodům ale patří i výsledky, které je samozřejmě možné zhlédnout přímo na stránkách CWC na tomto odkaze.,
A co říci - napsat závěrem?
Především bych chtěl poděkovat pořadatelům za umožnění tohoto druhu zábavy. Myslím, že na volný sobotní den, je to zajímavý program nejen pro jezdce, ale i diváky. Možná bylo trošku horší počasí, ale jak se říká, nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř a za sebe můžu říct, že se to určitě vyplatí.
Všechny posádky se již těší na další pokračování seriálu a s nimi i tým SiBra Motorsport Braba
|
||
|