SiBra na závodech CWC, Jenišovice
Prvního březnového dne se konal další závod ze seriálu Car Winter Cup, který SiBra Motorsport zpestřil svou přítomností (platí hlavně pro Brábu, pozn. autora). Tentokrát šlo o závod do vrchu na trati Jenišovice – Voděrady nedaleko Turnova. Naše nadšení pro věc nezchladilo ani časné ranní vstávání, ani vyloženě katastrofální předpověď počasí, takže už před šestou hodinou jsme byli na cestě směrem do drsného podhůří Jizerských hor. Dokonce i Libor, i když to byla asi na hodně dlouhou dobu jediná příležitost vidět ho vstávat před úsvitem :-) Cesta proběhla navzdory dešti a zdemolovanému sebevědomí některých řidičů moderních výkonných aut, která jsme na dálnici občas předjížděli, celkem v klidu a pohodě a tak jsme už asi v 6:45 přešlapovali u stanoviště pořadatelů v cíli ve Voděradech u hasičárny. Po zaplacení startovného a vyfasování čísel jsme páchali poslední přípravy na technice našich speciálů. Brába jenom lehce přeorganizoval obsah kokpitu svojí stovky a já jsem vyměnil na EVO II tlumič výfuku za obligátní rouru. Po chvíli nám bylo řečeno, že rozprava s jezdci se bude konat u startu, takže jsme se vydali po trati dolů na start.
Protože jsme
nechtěli propást rozpravu, odpískali jsme nájezdy trati s tím, že pojedeme
měřený trénink „na oči“ a nějak si to sedne. Počasí
Protože jsme se
na nájezdy vykašlali, tak moje ponětí o tom jak jde trať bylo dost mlhavé
a navíc první úsek trati tvořil jakýsi slalom po areálu místního
zemědělského družstva a namoklé bláto na asfaltu klouzalo jako led. Snažit
se držet auto přibližně ve směru trati, kterou neznám a navíc se snažit
netrefit nějakou tu stodolu nebo kravín nebylo zrovna nejsnadnější, ale
nakonec jsem se po sérii více či méně kontrolovaných smyků doslova vymotal
z družstva zpátky na silnici. Ale to že jsem si myslel, že mám to nejhorší
za sebou ještě neznamenalo, že to byla pravda. Hned na prvním retardéru
jsem opět neukrotil svojí touhu mít svůj vlastní dopravní kužel, čemuž
dost napomohl fakt, že v nájezdu do retardéru jsem byl moc rychlý a na
výjezdu už celkem logicky už moc dlouhý a široký.... no co nebudu chodit
kolem horké kaše. Jeden kužel jsem
Nakonec se nám
nechtělo čekat až všichni odjezdí a pořadatelé nás pustí dolů a vrátili
jsme se do prostoru startu oklikou přes Frýdštejn.
Zase jsme si
zkrátili čekání objížďkou přes Frýdštejn a jen jsme se objevili v prostoru
startu, tak konečně dorazily naše vdovy-čekatelky. Tak nás tam alespoň
před druhou jízdou mrzlo víc. Mezitím se objevily i časy z první jízdy. Já
jsem byl 25. ve skupině a Brába s Dropautem obsadili očekávané poslední
klasifikované, 41. místo ve skupině. Řazení vozů na druhou jízdu bylo
kvalitně chaotické, ale nakonec jsme se nějak srovnali, i když jsem moc
nechápal, kde se mezi vozy kategorie „A“, čili do 1400ccm objevilo
Mitsubishi Lancer. Tentokrát Brába startoval pro změnu kus přede mnou, tak
jsem se celkem upřímně těšil, že mu to půjde tak výborně jako poprvé a já
ho někde na trati potkám. Zase starý známý startovní semafor a hurá na
trať.... I tentokrát jsem se snažil jet na limitu a přitom bez zbytečných
chyb a zase to fungovalo. Samozřejmě až na další kontakt předního spojleru
s asfaltem na tom samém místě, jak jinak. Kus za cílem se u krajnice
zelenala Brábovo Škoda 100 NVII, která tuhle jízdu přečkala
V konečném hodnocení dopadl závod v Jenišovicích docela dobře, já jsem si překvapivě polepšil na konečné 22. místo ve skupině, takže mi bodovaná příčka utekla jenom o dvě místa a asi 9 sekund, což je nad očekávání dobré umístění. Brába byl 40. z 41 posádek ve skupině „A „, ale u něj to bylo dáno tím, že ztráta z první jízdy už nešla dost dobře smazat. Jeho stovce se taky až tak moc nestalo, takže to vlastně byla povedená akce. Dobře jsme se bavili (já ještě líp když jsem poprvé viděl Brábovo onboard z první jízdy, pozn. autora) a nasbírali jsme další porci závodnických zkušeností. Byli tam i tací, co měli smůlu a zdemolovali svoje auto výletem mimo trať mnohem víc než náš expert Brába. S tím vědomím jsme vyrazili směrem k domovu. Nutno dodat, že cesta po dálnici byla alespoň pro mě kvůli silnému bočnímu větru asi ještě adrenalinovější než samotný závod..... Zdraví, Siki "ředitel" SiBra Motorsport
|
|||
|