SiBra na motokárách v Jinonicích

            Po velkém úspěchu GRAND PRIX Lukáše Chvály jsme se spolu s kolegy z  TCT88 rozhodli, že dobrá myšlenka motokárových závodů stojí za pokračování. Výsledkem bylo jednomyslné odsouhlasení vyhlášení celoročního poháru SiBra Motorsport motokár, který se bude skládat z několika samostatných Grand Prix. A protože u nás není daleko od slov k činům, v sobotu 23. února propuklo další kolo motokárového šílenství, tentokrát v motokárovém areálu v pražských Jinonicích (www.kary.cz). Tentokrát připadla čest propůjčení jména tohoto závodu Brábovi, který měl v únoru narozeniny, takže byl závod vypsán jako GRAND PRIX L. Brabence 08.

            Ačkoliv jsme očekávali solidní účast cca 12 lidí, k samotnému závodu se z rozličných důvodů dostavilo jenom 7 lidí: Siki, Brába a Dropaut ze SiBry, Lukáš a Vašek z TCT88 a v neposlední řadě 2 zástupkyně VDOVTEAMU – Majda a Johanka. Okolo sedmé hodiny večerní jsme se začali scházet v areálu restaurace v areálu závodního okruhu a pomalu se připravovat na start. Tentokrát jsme zvolili finančně méně náročnou variantu balíčků jednotlivých jízd, takže jsme se o trať dělili s dalšími nadšenými piloty. Zvolili jsme systém startu ve dvou skupinách podle výkonnosti: v první jel Siki, Lukáš, Brába a Vašek a v druhé Libor společně s děvčaty z VDOVTEAMU.

            Už od prvních jízd jsme začali pěkně zostra a neobešlo se to bez mnoha kontaktů s bariérou vytyčující trať, ale postupem času jsme se seznamovali s tratí čím dál tím lépe a tomu odpovídali i výsledné časy kol. Bohužel se ukázalo, že více než minule rozhodují rozdíly v kvalitě závodních strojů, protože některé už měli evidentně odslouženo už hodně dlouhou dobu a tomu odpovídal i jejich technický stav. Přesto jsme se všichni skvěle bavili jak vzájemným soupeřením, tak srovnáním časů s ostatními návštěvníky areálu, ve srovnání s kterými se většina z nás za zajeté časy nemusela stydět. Mezi námi panovala i na trati výborná souhra, protože jsme všichni dodržovali pravidla férového soupeření a když někdo viděl, že je pomalejší, pustil rychlejšího soupeře při nejbližší příležitosti před sebe a nebránil mu v dosažení dobrého času trapným překážením. Bohužel se do naší skupiny občas přimíchali jiní závodníci, kteří nedodržovali naše pravidla a často blokovali trať. Já jsem měl tentokrát dost smůlu na techniku a mojí snahu bojovat o čelnější umístění dvakrát poznamenal defekt na pravém zadním kole mého speciálu, což mě zbytečně ubíralo čas strávený závoděním. Vaška jednou pro změnu zdržel defekt motoru.

            Pořadí postupem času krystalizovalo do celkem očekávaného stavu, i když tentokrát to nebylo až tak jednoznačné jako minule. Každopádně prim opět hráli pánové z TCT88 a vítězství z minulého podniku obhájil Lukáš, druhé místo obsadil Vašek. Prapor SiBry držel zdvižený na bronzové pozici Brába, kterému jsem ze smolného a pro mě tak trochu tradičního čtvrtého místa s odstupem sekundoval já. Ve druhé skupině potvrdila svoje nemalé řidičské zkušenosti Majda na pátém místě svojí klidnou technickou jízdou, sledovaná odvážně a s nasazením zápolící Johankou. Johanka jezdila slušnou střelbu, bohužel pro ní asi šlapala na plynový pedál příliš často, což jí vyneslo titul aktéra nejspíš nejdrsnější nehody, při které poslal svůj stroj bokem v plné rychlosti do bariéry. Její nehoda nesoucí stopy rukopisu slavného Ayrtona Senny naštěstí dopadla bez následků pro ní i pro techniku. Poslední místo obsadil Libor, který sice celý večer prohlašoval, že mu jde o nejhorší čas, ale musí se mu nechat, že se z všeobecně uznávaného řidičského antitalentu (doufám, že se neurazí) vypracovává na slušného pilota. Jeho styl jízdy byl chvílemi rozhodně dost agresivní a divácky atraktivní, k obsazení lepších příček mu ale chyběla vyrovnanost a klid.

            Každopádně byla tahle velká cena opět pro všechny zúčastněné hlavně velkou zábavou, která v nás jenom utvrdila nadšení pro tenhle typ závodů. A o to šlo především. Každopádně jsme se všichni s nástrahami velmi technické trati s docela hrbatým povrchem vypořádali se ctí. A pokud jde o mě, tak už se nemůžu dočkat, až zase usednu za sportovní volant motokáry a za řevu motoru a pachu spáleného benzínu se pustím na trať dalších Grand Prix....

SiBra Motorsport

Siki
ředitel

Komentáře

Výsledky GP "O pohár SiBra Motorsportu" jsou umístěny na hlavní stránce

 

ZPĚT